Selasa, Oktober 12, 2010

kongkong



Dalam catatan kali ini mengaitkan bagaimana cara kongkongan yang dirasakan patut diberikan kepada pasangan yang peramah giler. Namun kaedah yang diberikan adalah berdasarkan pengalaman penulis sendiri (sebarang perkara di luar jangkaan bukan salah penulis..kihkihkih..


1. Dia Peramah
Dalam kes ini, pasangan peramah akan memiliki ramai kawan berbanding pasangannya. Sudah tentu menimbulkan perasaan cemburu, curiga malah tuduh menuduh tue perkara normal bagi pasangan ini apatah lagi melibatkan kawan berlainan jantina. Stategi mengawal pasangan yang peramah

a. Jangan kongkong pergaulan dia.

sekiranya anda mengongkong pasangan anda, sudah pasti dia akan memberontak kan? Tapi terlebih kelonggaran pun payah juga. Takut makan di belakang la kan? Perkara paling mudah, kenalkan diri anda sebagai pasangan istimewa dia. Sedikit sebanyak ini akan menghalang "orang lain" menyimpan peluang. Bunyi normal tapi itulah kongkangan secara tidak langsung!

b. baik dengan rakan-rakannya
okies. ini langkah terbaik. tau kenapa? sebab rakan-rakan yang baik akan bagitau sumer perkara jika ditanya. tiada peluang bagi dia untuk mengelak. semakin ramai anda kenal, semakin mudah anda mengawal dia.

c. keluarga dia
part neh perlukan kelebihan. pandai bercakap, banyak duit, ataupun kawan kepada saudara kandungnya..sudah tentu apabila keluarga dia kenal anda dan terima anda, anda ada kuasa "tersembunyi" untuk kongkong dia.

d. bagitau perkara yang anda tidak suka dia buat
ini kongkongan sebenarnya. tapi orang yg bercinta susah nak sedar perkara neh..of coz r sbb kite nk jaga hati kan? gunakan kelebihan ini.

okies, setakat neh aje..sudah sampai limit mengarang..hahaha..
any komen, btau r..apetah lagi kalu leh share experinced sesama :)

Tiada ulasan :

Catat Ulasan