Rabu, Oktober 13, 2010

Hati Yang Sepi

Masa ini tengah menunggu di UiTM Shah Alam. Maka lahirlah syair di kala masa tersebut..
*bayangkn penyair tengah menyampaikn dengan gaya..hihi*
Syair neh dikarang dlm awal bulan 6 2010

Ku ingin bermimpi denganmu,
Kerana ia lebih terang,
Walaupun kehadiran insan lain,
Yang berada di sisimu.

Senyumanmu yang cukup menawan,
ketawamu mengubat luka terlara,
Tika aku kesepian,
Tika aku keresahan,
Kehadiran kenanganmu mendakap hatiku.

Aku tahu cintaku padamu,
Cinta yang ingin ku mulakan,
dari sekeping nota,
Yang gagal dikirimkan,
Kerana ia hilang dipertengahan.

Cinta yang menyubur dalam hatiku,
Sekuat akar menyokong jiwaku,
Ku gagahi corak menawanmu,
Dan akhirnya kau sempat bersamaku.

Cinta kita cinta ternoda,
Kerana sikapku yang ingin kesempurnaan,
Ku takut kehilanganmu,
Ku takut dirimu dirampas,
Lalu ku mulakan langkah,
Mengawalmu dari segalanya.

Tika ku mula sedar sikapku,
Ia sudah terlambat,
Kau memilih bersama yang lain.

Kehilanganmu,
separuh nafasku sudah pergi,
jiwaku kian menjadi kosong,
hatiku kian merasa terseksa.

Dan maafkan ku sayang,
Kerana melukai hatimu selama ini,
Kerana aku juga,
Lelaki dan insan yang biasa,
Yang tidak akan lari dari melakukan kesilapan.

Aku cuba buat yang terbaik,
Agar hatiku tidak lagi,
Menjadi hati yang berpaling dariMu,
Wahai Tuhanku yang hakiki..

Aku tidak mahu hati yang sepi..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan