Ahad, Oktober 31, 2010

Bila Cinta Berkecai!

Normal apabila percintaan yang dibina atas talian suka sama suka mengalami kegagalan. Sangat perit apabila percintaan itu yang kita harapkan sebagai percintaan sejati kita. Namun takdir mengatasi segala-galanya. Saya senaraikan perkara yang biasa dilakukan oleh lelaki apabila cinta mereka menemui kegagalan dan beberapa panduan bagaimana mengatasinya.

1. Marah
Memang tidak dapat dinafikan mereka mempunyai hak untuk marah tetapi alangkahbaik sekiranya kemarahan itu dapat dikawal.

2. Hak Untuk Memilih
Manusia mempunyai akal dan perasaan yang membantu mereka menjadi manusia yang beremosi. Apakah salah sekiranya mereka memilih orang lain daripada diri kita? Terimalah hakikat dia itu bukan jodoh kita. Senyumlah pada dia dan ucapkan terima kasih atas kesetiaan dia selama ini walaupun dia sudah memiliki orang lain.

3. Bermusuhan
Penulis sendiri pernah alami keadaan seperti ini. Selepas tamat perhubungan, terus tidak hubungi. Walhal suatu masa dulu dialah insan yang paling rapat. Ini yang dikatakan perkara yang merugikan. Andaikata hubungan itu berakhir namun dapat diteruskan sebagai kawan biasa, alangkah baiknya?

4. Maki hamun
Yo brother! Ini tidak boleh terjadi. Memang perit kalau hubungan terputus tetapi hak dia sebagai manusia jangan dilanggar. Maruah diri dia harus dijaga. Terimalah dengan hati terbuka!

~to be continue. Ada kerja penting menanti sekarang..Chill ya!~

Tiada ulasan :

Catat Ulasan