Isnin, Oktober 29, 2012

Diterima atau Ditolak?

Hurm. Aku terfikir sebenarnya kehadiran aku tidak disenangi oleh keluarganya. Aku tak pasti di mana silapnya, tetapi perwatakkan kami berbeza. Apa yang dia selalu buat nampak jelek di mataku, orangnya terlalu lambat bertindak, takut untuk menyuarakan pandangan. Padahnya aku yang menanggung kesan itu.

Tetapi, seperti biasa, kesalahan itu tetap milik aku. Aku ada menyuarakan pandangan, kadang-kadang sikap dia yang lambat untuk memahami menyusahkan aku. Aku hampir putus asa, memang aku akui ada perubahan dalam diri dia. Jika dia menyedari kelemahan dirinya itu, pasti dia faham kenapa jadi macam ini. Sikap dia yang bersandar pada takdir, mencari punca menyalahkan orang lain, walhal hati sendiri yang memilih sebegitu. Bayangkan untuk mengatakan TIDAK untuk menolak cinta orang lain itu berat bagi dia? Aku sangat simpati dengan lelaki itu, dipermainkan sedemikian rupa? Ataupun aku yang kena kesian dengan diri aku yang dipermainkan di depan mata?

Adakah suatu masa nanti dia akan menyesal membuat keputusan?

Aku kuatkan hati aku untuk mendidik dia, malangnya dia masih gagal dalam membuat keputusan, memujuk malah menyuarakan rasa hati. Aku hanya orang luar, tetapi akukah yang kena selesaikan masalah keluarganya? Di mana tanggungjawab mereka untuk melihat masalah ini?

Ataupun keluarga aku kena sujud kepada keluarga dia?

Semudah ABC dia kata pilihlah orang lain? Sedangkan maruah diri aku sering dipermainkan? Hina sangat ke aku ini sampai keluarganya mengelak untuk bertemu dengan aku?

Tiada ulasan :

Catat Ulasan