Rabu, November 03, 2010

Asek2 Interview

Penat kan asek2 dengar aku pegi interview je! Tapi yang frust nyer sampai ke sudah aku tak dapat ape yang aku nak..aku neh dah la demand sebab kacak, gaji pula minta melambung tinggi. Tapi skill tak ke mana. English lingkang pukang, interview pula banyak bercakap ><"

Kacak kan?hihihi


Apapun pengalaman dalam interview banyak perkara yang dapat dipelajari. Antaranya bukan je fresh graduate cari keja, orang yang masih bekerja pun cari kerja. Bila dah masuk alam pekerjaan, sudah pasti pengalaman berkomunikasi, ilmu dan persediaan pun dah lengkap. Yang baru je habis belajar neh kurang la dari aspek tersebut. Tapi tidak semestinya tiada peluang!

Apa yang penemuduga mahukan daripada calon sebenarnya adalah yang pandai bercakap, nampak menyakinkan, memiliki latarbelakang pendidikan yang diingini, bersungguh-sungguh malah tepati masa juga menyebabkan penemuduga mahukan.

Sebenarnya, aku ini masih belum bersedia nak bekerja. Memang la pergi temuduga tetapi itu sebagai hobi. Pelik kan? Tapi entahlah. Mungkin apabila aku kena pikul tanggungjawab barulah bersungguh-sungguh. Sekarang je baru rasa nak cari betul2. Bukan sebab nak duit, tapi sebab mak ngan abah dah bising2 kat kampung tue..huhuhu ><"

Dan semestinya selepas je berjaya pergi mana-mana temuduga pasti KFC, McD mahupun Pizza akan disinggah. Sebagai tanda penghargaan kepada diri. Karaoke pula sekarang dah jadi perkara wajib. Takde teman pun tetap juga pegi musicbox kajang tue sorang2..layan je ^_____^

Yang terbaru. Behenti beli kat McD Serdang (2 November 2010)





p/s: dalam tabung ada rm2.10 ^__________^

2 ulasan :

  1. bkn bi je lintang pukang,bm pn macam haru biru je ni.
    lintang pukang ke linkang pukang?

    haha ampunkan saya~

    BalasPadam