Jumaat, November 05, 2010

sinopsis Cite Seram Santau

Hahaha.Aku baru pas tengok cite seram Santau kat youtube. Agak best jugak r cite neh..takde r seram sangat, cuma ade part2 yang wat terkezut r..of course r pas buka volume kuat2..nak tengok malam-malam pastu tengok sorang2 kat bilik tue, erk, harus dipertimbangkan ><"

Filem ini diarahkan oleh pakcik Azhari Zain dan penerbitnye adalah David Teo. Actually cite neh dah main kat panggung wajang bulan 12 tahun lepas..nampak sangat aku bawu nak layan..hahaha..npe tetiba aku baru nk tengok? Masa aku nak cuci gambar sebelum neh kat kedai gambar kat pusan ritu, pekerja kat c2 tengah tengok cite santau neh, so aku pun tertarik la nak tengok..

Ok, cakap panjang2 tak gune gak..hihihi..sinopsis cite neh secara ringkas adalah mengenai satu keluarga yang terdiri daripada Halim (Esma Danial Md Isa), Nina (Putri Mardiana Zainal Abidin) dan Echa (budak neh ciut giler..hihihi). Halim ni orang bisnes yang kategori dah senang r. Namun kesenangan dia dicemburui oleh orang itu sehingga orang itu sanggup untuk santau keluarga Halim. Pada awalnya Halim tidak percaya hal-hal mistik ini. Yang menghairankan masa Halim tiada je baru kejadian aneh berlaku. Babak-babak mendebarkan mula terjadi apabila isteri Halim mula kerasukan. Masa Halim bawa isteri dia jumpa doktor, doktor cuma cakap isteri dia gastrik je. Akhirnya Halim bawa isteri dia pegi berubat.

babak neh yang wat aku rase geli.. eeeuuuu


Ok, pengajaran dalam cerita ini. Orang yang baik dengan kita kadang-kadang itulah musuh dalam selimut. Tak leh tengok kawan-kawan senang. Contoh? Ala, ada juga kes sebab cemburu tengok kawan bahagia bercinta, maka dia berusaha putuskan hubungan itu. Macam-macam hasutan diberi. So, pernahkah alami? Bila dah termakan hasutan, boleh ke nak wujudkan kembali kepercayaan?

p/s: Ada ke kawan yang sanggup mati sebab kita?

2 ulasan :

  1. belum pernah tengok citer nih lagi.
    boleh la consider :)

    BalasPadam
  2. cite neh xde la seram sangat..hihihi :D

    BalasPadam