Selasa, Februari 05, 2013

Coretan Malam - Allah beri yang terbaik

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI

Alhamdulillah, panjat syukur ke hadrat Ilahi masih lagi berkesempatan untuk bernafas di muka bumi Allah ini. Coretan kali ini sekadar meluahkan sedikit perasaan. Mungkin ini sebagai coretan penghibur hati.

Allah akan berikan yang terbaik kepada kita jika bersabar

Saya masih teringat lagi, kata-kata ini sering menjadi bahasa saya ketika menyampaikan motivasi. Kerana itu juga ia sering menjadi ingatan kepada saya. Adakalanya saya sebagai manusia yang hatinya sangat lemah, tidak mampu bersabar dalam semua perkara. Mulalah saat itu berderai air mata saya, sujud terakhir menjadi peneman saya sentiasa. Mereka yang tidak mengenali saya, mungkin melihat saya sebagai seorang yang sangat ceria, tetapi saya cuma ini pemendam orangnya.

Maafkan hati jika tidak sempurna mengingatiMu..

Jujurnya hingga kini saya masih lagi risau kondisi si dia. Setiap masa saya terfikir untuk hubungi dia, namun saya gagahkan diri untuk bersabar. Saya yakinkan diri, dengan hubungi dia mungkin saya akan bebankan dia dengan masalah. Saya pujuk hati saya, jika dia dalam kesusahan dan perlukan pertolongan saya, dia akan hubungi. Saya juga letakkan dalam diri, pasti dia ada orang yang akan bantu dia segalanya.

Cinta Manusia Itu..

Saya pernah bahagia, ketawa dan sedih. Banyak pengajaran yang saya dapat. Tiada yang sempurna di dunia ini. Saya masih lagi sempat bertaubat. Sempat lagi bertahajjud, sempat lagi berbakti. Dan segalanya Allah yang tentukan. Saya yakin percaturan Allah sangat adil untuk saya. Cukuplah saya khianati AMANAH yang telah diberikan selama ini.

Saya tidak lagi kecewa..

Apabila tiada yang melayan, tiada lagi yang membantu, tiada lagi yang bertanya. Kesunyian itu timbul, tetapi cepat-cepat saya ke tempat saya boleh lakukan pekerjaan. Jika tidak, berderai air mata ini. Siapa saya untuk menyalahkan takdir andai saya sendiri yang rosakkannya. Cukuplah solat tahajjud peneman saya, cukuplah Allah untuk mendengar kesedihan saya. Saya tidak perlukan lebih daripada apa yang saya ada sekarang.

Keluarga adalah masa depan saya..

Banyak yang saya boleh lakukan. Saya cuba bangkit daripada kesedihan ini. Ini janji saya kepada diri saya sendiri. 

Saya ikhlas keranaMu Ya Allah.

Tiada ulasan :

Catat Ulasan