Khamis, Februari 14, 2013

Kembara di Kelantan

Assalammualaikum..

Alhamdulillah. Allah masih memberikan kesempatan terhadap diriku untuk bernafas lagi. Ehem, penulisan kali ini berkisarkan tentang pengalaman ke Kelantan. Sempena Cuti Raya Cina baru-baru ini, z berpeluang ke negeri yang digelar serambi Mekah, Kelantan. Sayu sebenarya hati ini bila ke sana, kerana banyak perkara yang berlaku kebelakangan ini.

Perjalanan melebihi 8 jam dari Puncak Alam, memang melelahkan. Kehadiran disambut sangat baik satu keluarga di sana. Tinggal di sana 7 - 12 Februari 2013. Entah kenapa, setiap malam aku menangis di sana, mungkin terkenangkan kesilapan lalu. Aku panjat syukur ke hadrat Allah sejak bulan Januari lalu, setiap malam aku tidak tinggalkan solat malam. Aku berasa seperti ada kekuatan dalam hidup aku saat ini.

Puncak Alam --> Binjai --> Kenduri kahwin -->Wakaf Che Yeh --> Rantau Panjang --> Jeram ape tah--> Jeli --> Puncak Alam.

Jika diikutkan, banyak tempat yang pergi melawat, tetapi sayang sekali gambar tak tangkap, sebab nak elakkan hati terasa sayu. Dan banyak juga cerita yang boleh diceritakan, tetapi biarlah ia menjadi kenangan di dalam hati ini.

Terfikir, inikah saat aku mencari zaujahku kembali?

2 ulasan :

  1. weh lalu jeli x bgtau pun... ak de kat kg kot time tu...

    BalasPadam
  2. ye ke..aku pun g Jeli juga lah masa tueee.. Jeng Jeng Jeng

    BalasPadam