Rabu, Julai 16, 2014

Sinopsis Deliver Us From Evil

Alhamdulillah, hari ini dah masuk 17 Ramadhan, yakni hari cuti umum Malaysia. Eh, seronok nampak? Sebenarnya 17 Ramadhan adalah hari penting bagi umat Islam iaitu tarikh di mana wahyu pertama diturunkan kepada Nabi Muhammad S.A.W. Hari ni kita digalakkan menghayati Al-Quran.

Berbalik kepada topik tadi, lepas order Pizza Hut Big Ramadhan Box secara delivery gara-gara tertengok iklan kat Youtube.  Rasa teringin pula nak belanja wife tengok wayang. Kiranya kami ambil tiket dalam jam 11.10mlm. Apedehal keluar malam-malam dengan isteri sendiri? Iyo dok? Hehehe

Cerita ini sebenarnya adapsi daripada sebuah novel Beware The Night, yang berkisarkan cerita nyata seorang anggota polis berpangkat Sarjan yang berhadapan kes-kes supernatural. Di awal cerita menunjukkan 3 orang anggota tentera US dalam operasi di Iraq (tak tahu kenapa mesti Iraq, propa sungguh omputih ni) masuk dalam satu tempat persembunyian. Well, setahu saya di Iraq akan ditanam dalam tanah jika ada yang meninggal. Malas nak komen perkara yang auta tue. Then tiba-tiba lampu kamera yang digunakan terpadam. Pastu ada suara menjerit-jerit. Habis scene tue. Tahun 2013, terus ke scene kedua. Seorang anggota polis Sarjan Ralph Sarchie (watak utama) cuba menyelamatkan seorang bayi yang meninggal di satu lorong ni. Pastu kes kedua pula berkaitan seorang lelaki yang pukul isteri dia. Kes ketiga pula seorang perempuan yang melempar anaknya yang berusia 2 tahun dalam zoo. Kes keempat, kematian seorang lelaki tukang cat.

Apa kaitan keempat-empat kes ini?
Yes,  bijak! Keempat-empatnya relate dengan tentera yang berperang di Iraq tue.

Kesudahannya, seorang paderi ditugaskan untuk menghapuskan syaitan itu.

Overall, audio dan grafik best, tapi rasanya bomoh Melayu, Indonesia dan Thailand lagi real power kot. Tak ape lah, layan jeeeee..

Saya bagi 2 bintang daripada 5 bintang. Worth tengok, tapi cukuplah sekali je..

Note: Terpandang poster kat panggung tadi, Ju-On baru nak keluar? Wow!





Okbai, nak tidur dah. Esok ada program Talk di Damansara.. ZZZzzzz

Tiada ulasan :

Catat Ulasan