Isnin, April 04, 2011

Perjuangan Belum Selesai

Hi All,

Bila kita terfikir untuk mengaku kalah, cuba kita motivasikan diri dengan berfikir. "Untuk apa aku lakukan perkara ini?", "Siapa yang akan tanggung bila aku mengalah?", "Kita adalah juara bila mengaku kalah?".

Mungkin antara kita memerlukan sokongan motivasi diri untuk bertahan. Kita adalah manusia biasa. Seorang suami memerlukan seorang isteri memberikan semangat kepadanya. Seorang anak memerlukan bantuan perasaan daripada ibu bapanya untuk bertahan. Seorang kekasih juga memerlukan bantuan kekasihnya untuk menaikan semangat.

Kita juga kadang-kala mendapat bantuan semangat dari kesusahan yang dialami. Apabila kita hidup dalam kemiskinan, kita akan menjadi bersemangat untuk menjadi kaya. Jika kita dalam kelompok lelaki bukan kacak, kita akan bersemangat untuk menjadi kacak.

Kerana itulah sebagai seorang manusia, kita hendaklah belajar menjadi pendorong kepada orang lain. Percaya atau tidak, walaupun kita kadang-kala dilabel sebagai "pendesak" atau "pengacau", percayalah suatu masa nanti apabila kita tiada, barulah dia menyedari betapa pentingnya dorongan kita terhadap dia.

Best regards,
Rozek Suka DiTag

Tiada ulasan :

Catat Ulasan