Ahad, Mac 16, 2014

Wayang: Sinopsis Haunt

Genre: Horror

Cerita Haunt ini biasa-biasa je. Tapi boleh la kalau nak layan cerita seram ini.

Part yang terkejut yang buat tak leh lupa;
Masa buka almari: Tetiba ada muka hantu. Terjerit den dalam wayang tue. Haha, bukan ape tumpah air botol den. Mujur tak ramai orang lagi.

Dipendekkan cerita..
Kisahnya begini;
Di awal permulaan cerita, ada satu keluarga ini mati terbunuh; yang bapa mati akibat jatuh tangga setelah dirasuk syaitan-bapa ini cuba bercakap dengan anaknya yg dah mati; si anak-anak pula ada yang mati tergantung, ada yang kemalangan; yang mati lemas dan ibunya jadi gila. Itu cerita keluarga Morello.

Seterusnya ada satu keluarga ini pindah masuk ke rumah tue. Satu malam si anak lelaki tue terserempak dengan seorang perempuan dalam hutan. Kehadiran perempuan itu diterima baik oleh keluarga lelaki itu. Masa lelaki itu berseorangan kat rumah, tiba-tiba elektrik tiada. Terkejut juga bila lelaki itu ternampak sesuatu masa tengah betulkan elektrik itu.

Lelaki dan perempuan itu jatuh cinta.

Segalanya bermula bila perempuan itu mainkan satu alat penghubung roh (sama macam awal-awal babak di mana seorang bapa kena rasuk itu). Lelaki itu kena rasuk dengan hantu. Lepas itu diaorang bersembunyi dalam rumah. Perempuan itu pula dirasuk dan bunuh lelaki itu. Tanpa diketahui orang lain yang perempuan itu sebenarnya telah kerasukan.

Di akhir cerita sebenarnya ada satu mayat dalam rumah itu yang orang lain tidak tahu.

Habis.


Z bagi 2 bintang..tak best sangat..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan